Contribuciones aceptadas

Contribuciones regulares

Discovering the dinosaur

Luis Castillo, Francisca Sánchez-Carrascosa and Juan Fernández-Olivares

¿Cómo crear compañeros de aprendizaje emocionales para enseñar programación en Educación Primaria?

José Miguel Ocaña, Elizabeth Morales Urrutia, Diana Perez-Marin and Celeste Pizarro

A systematic mapping about simulators and remote laboratories using hardware in the loop and robotic: Developing STEM/STEAM skills in pre-university education

Nibeth Mena Mamani, Francisco José García-Peñalvo, Miguel Ángel Conde and José Gonçalves

Robótica Educacional e Educação Física: corpo e movimento na aprendizagem da lateralidade na Educação Infantil

Patricia Cavedini, Silvia Bertagnolli, André Peres, Rubiane Severo Oliva, Ederson Luiz Locatelli and Saulo Vicente Nunes Caetano

Avaliação de Impacto: Scratch no 1º Ciclo do Ensino Básico

Ricardo Almeida, Rui Ferreira, Carolina Rocha and Maria Emília Bigotte de Almeida

Impacto da Plataforma Expressia numa Criança com Perturbação do Espetro do Autismo: Estudo de Caso

Ana Amaral, Beatriz Machado, Filipe Có and Henrique Gil

RepoSearch, un buscador centralizado de memorias de TFGs del Grado en Ingeniería Informática

Juan Antonio Pereira

Analytical evaluation of a syntax directed translators visualization tool

Jaime Urquiza-Fuentes, Angel Francisco Sanchez Granados, Adrián García-Oller and José M. Loeches-Ruiz

Diseño de una videoaventura para el aprendizaje de lenguaje SQL

Manuel Palomo-Duarte, Antonio Balderas, Francisco Díaz-Brotons, José Antonio Ortega-Pérez and Juan Manuel Dodero

Hacia el Diseño de Máquinas Nocionales para Lenguajes de Bloques Sencillos

J. Ángel Velázquez Iturbide

Una Herramienta para asistir al Docente de la Materia de Procesadores de Lenguajes durante la Comprobación de la Equivalencia de Especificaciones Basadas en Expresiones Regulares

Raúl Benito-Montoro, Xukai Chen and José-Luis Sierra

Soporte al Profesor Mediante Análisis Estático de Código en Prácticas de Programación y Asignaturas de Proyecto

Francisco Jurado

How effective are online teaching activities? A use case study in Higher Education

Carmen Carrión

Most used ICT methodologies for student learning in Erasmus+ projects related to eLearning

María Goretti Alonso de Castro and Francisco José García Peñalvo

Comparative analysis of interaction in online and in-person classes among undergraduate and Master students: Barriers and Facilitators

Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernandez-Leo and Amaia Rogríguez Rementeria

CORAMeval: Software para la Valoración de Competencias, Resultados de Aprendizaje y Medios de Evaluación en Educación Superior

Antonio Balderas, Mª Soledad Ibarra-Sáiz and Gregorio Rodríguez-Gómez

Avaliação da satisfação num curso sobre conceção e desenvolvimento de cursos a distância

Joana Neto, Sílvia Nolan and António Mendes

Classroom migrations: the new remote learning environments?

Cristina Dreifuss-Serrano and Christopher Schreier-Barreto

Debrapp: Motivación en Aprendizaje Colaborativo y su Integración con Plataformas Abiertas

Francisco Jimenez Moral and Maximiliano Paredes-Velasco

Sistema de Realidad Aumentada Espacial con funciones enfocadas a la rehabilitación de pacientes de Parkinson

José Miguel Mota Macías, Rubén Baena-Pérez, Iván Ruiz-Rube, María Jesús Paredes Duarte, Antonio Ruiz-Castellanos and José María Correro-Barquín

Teachers’ views about the impact of Learning Design Community platforms on Well-being

Eyad Hakami and Davinia Hernandez-Leo

A metodologia EKUI: estudo piloto sobre o contributo no processo ensino-aprendizagem inclusivo

Henrique Gil, Daniela Saraiva, Ana Gonçalves and Nataly Lopes

Náhuat Language Kinect Application for Museum

Walter Ovidio Sánchez Campos, Alfredo Pina and Gabriel Rubio

Simposio Doctoral

Promoviendo hábitos de vida saludables a través del aprendizaje basado en videojuegos activos

Nazaret Gómez del Río, Carina González-González, Francisco García-Peñalvo

Contributions to Learning Analytics Focused on Assessment and Self-Regulated Learning

Martín Liz-Domínguez

Fostering Programming Students Regulation of Learning Using a Computer-Based Learning Environment

Leonardo Silva

Laboratorios de Innovación Social como escenarios para la Construcción Social de Conocimiento desde el enfoque de la Innovación Abierta

Jose-Antonio Yañez-Figueroa, María-Soledad Ramírez-Montoya and Francisco-José García-Peñalvo

Teaching and Learning Tools for Introductory Programming in University Courses

José Figueiredo and Francisco García-Peñalvo

Aplicación de la visualización del software para el aprendizaje de la traducción dirigida por la sintaxis

Angel Francisco Sanchez-Granados

Sesión especial COVID

Online training of higher education teachers: an experience in times of pandemic

Maria Rosário Rodrigues, Ana Luisa Oliveira Pires, Elsa Ferreira, João Torres and Mário Baía

O Ensino a Distância como fator potenciador de stress no ensino superior em tempos de COVID-19

Pedro Tadeu, Elisabete Brito, Natália Gomes and Carlos Brigas

O b-Learning em contextos condicionados pela pandemia: perceções de estudantes do ensino superior

Nídia Salomé Morais and Rui Raposo

La docencia en la COVID-19 como oportunidad de cambio a la docencia del futuro

Martín Llamas-Nistal, Fernando Ariel Mikic-Fonte, Manuel Caeiro-Rodríguez and Martín Liz-Domínguez

Teacher training as a starting point to support the initial challenges of emergency remote learning - case study

Isabel Pereira, Joana Ferreira, Manuela Francisco, Carina Rodrigues, Cláudio Esperança, Joana Mineiro, Sónia Pedro, Catarina Maximiano and Miguel Almeida

Sesión especial proyectos europeos

COEDU-IN Project: an inclusive co-educational project for teaching computational thinking and digital skills at early ages

Carina Gonzalez-González, Pino Caballero-Gil, Alicia García-Holgado, Francisco García-Peñalvo, Jezabel Molina, José María del Castillo-Olivares, Bernardo Candela San Juan, Sara García Cuesta, Inmaculada Perdomo, Cándido Caballero-Gil, Francisco Luis Gutierrez Vela, Patricia Paderewski, Verónica Violant-Holz, Rosa Gil Iranzo and Sofía Ramos

A Virtual Environment to Support Digital Education Readiness and Creative Skills

Manuel Caeiro Rodríguez, Martin Llamas-Nistal, Fernando Mikic, Triinu Jesmin, Hariklia Tslapatas, Olivier Heidmann, María A. Lorenzo Rial and Jaanus Terasmaa

A collaborative city-based game to support soft skills development in engineering and economics

Manuel Caeiro Rodríguez, Mario Manso Vázquez, Martin Llamas-Nistal, Fernando Mikic, Manuel Fernández Iglesias, Hariklia Tslapatas, Olivier Heidmann, Carlos Vaz de Carvalho, Triinu Jesmin, Jaanus Terasmaa and Lene Tolstrup

Today’s Children Tomorrow’s Changemakers: educational resources to develop entrepreneurial skills

Andrea Vázquez-Ingelmo, Lucía García-Holgado, Alicia García-Holgado, Francisco José García-Peñalvo, Ömer Yiğit, Silja Melch, Pervin Hazar and Nynke de Jager

Play, Algorithmic Thinking and Early Childhood Education: challenges in the Portuguese context

Maria Figueiredo, Cristina Azevedo Gomes, Susana Amante, Helena Gomes, Valter Alves, Rui Pedro Duarte and Belmiro Rego

Virtual-Reality Based Crisis Management Training for Teachers: An Overview of the VRTEACHER Project

Kalliopi Evangelia Stavroulia, Ignacio Aedo, Paloma Díaz and Andreas Lanitis

Gaming for Social Inclusion and Civic Participation: the INGAME project

Francisco José García-Peñalvo, Lucía García-Holgado, Alicia García-Holgado, Valentina Zangrando, Liliana Romaniuc, Maria Kyriakidou, Maria Patsarika, Daina Gudoniene, Katarzyna Rak, Peter Frühmann, Afxentis Afxentiou, Anna Bartoli and Vasia Karkantzou